DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
STAROPRAMEŇ

Recenzia: Assassin's Creed III
pridal STAROPRAMEŇ 12.7. 2013 o 20:18

Čaute, kokotci. Reku som sa rozhodol, že poteším mojch  verných fanúšikov a yebnem sem nejaké moje staré články. Ako napríklad túto recenziu, ktorú vedenie nestrávilo a ja som tak nejak zabudol, že som ju napísal. A tak je tu. S odstupom času musím povedať, že to vážne nie je nič moc, ale budiž. Nič som nemenil, toto je origoš verzia.

V príbehoch od Ubisoftu sme zvyknutý na to, že hlavnú úlohu obsadí homosexuálne orientovaná postava, najčastejšie mužského pohlavia, čiže gay. A keďže to posledných pár rokov nevychádzalo s Cukrovým Princom z Perzyje (Perža), dostali sme  po vzore BioWare naservírovanú veľkú riť. A to nie jednu, ale dokonca dve, šak predsa ASSASSin’s Creed, nije ? Takže si všetci labužníci riťový zgustli na mladom mäsku menom Altaïr (v slovenskom preklade Alojz, lebo nikto nevedel jak sa dávajú dve bodky na i). To samozrejme nestačilo a tak ho vystriedal origoš talianský kaderník Ezio z čačkami z Florencie, s ktorým sme to dotiahli až do staroby. Avšak exhumácia sa nevydarila a teraz tu máme čerstvo odchyteného indiána Connora, ktorý svoju orientáciu taktiež neskrýva. A sním aj celú novú hru. No a čo ?

Príbeh sa točí hlavne okolo hlavnej postavy, no než sa k slovu dostane sexuálna orientácia, musíme sa prekusať introm dlhým jak sáhovica. A nič by som proti tomu nemal, keby sa tam neriešili len samé biblické chujoviny o konci sveta !!! Z toho jeden dostane kŕčové žily, ale šak čo už.. K slovu sa dostane aj ďalšia (po)hlavná postava, akýsi námorník menom Marek (ospravedlňujem sa, hru som hral len v slovenčine). Marek má loď, z ktorej občas trčia delá, to je asi tak všetko.

Grafická stránka hry je na veľmi vysokej úrovni. Connor má pekný čipkovaný kabát, ktorým vyjadruje svoju inakosť voči okoliu. Je vidieť, že grafici si dali naozaj záležať. Lenže grafici s najväčšou pravdepodobnosťou za svoju prácu dostávajú dva rožky denne, pretože si dali záležať len tam, kde nebolo treba. Čo máte z toho, že je tráva pekná, keď má kôň má všehovšudy tri polygóny ? Ale nech pome ďalej.

Pome reku na zvuk. Keďže Prdelový Labužník III je hra z AAA produkcie, obsahuje aj zvuk. Zvuková paleta obsahuje zvuky mečov, pištolí  a dokonca ja dialógy. Po hudobnej stránke je to tiež fajne odvedená práca, kompózer sa presne trafil do homo-nálady. Na to, aby ste si to dokázali naplno vychutnať, potrebujete ale zvukovú kartu. Ale aj tak chválim. Teraz sa rýchlo poberme do ďalšieho odseku!

Čo sa týka obtiažnosti, tak je to pohoda-jahoda. Obťažovať môžete, koho len chcete, máte voľnú ruku v celom meste. Lenže po pár výstrelkoch začnu páni strážnici obťažovať vás a jeden by povedal, že to nie je žiadna sranda. Ale kdeže. Páni strážnici sú veľmi slušní a spravodliví ľudia, preto vás väčšinou nechajú vyhrať, aj keď bojujete proti presile.

Keďže sa hra odohráva v minulosti, resp. v stredoveku (alebo praveku, ja už neviem, som recenzent, nie historik), musí byť virtuálny svet aspoň trochu historicky korektný a vierohodný. A to aj je. Uvediem príklad: sedíte v zaplnenej opernej sále, práve prebieha predstavenie. Zrazu sa vám zachce z ničoho nič drbať po konštrukcii hľadiska, reku prečo nie ? Napriek tomu, že vás všetci vidia, ľudia sú tak kultivovaní, že im to nevadí! To je ale chujovina, čo ?

VERDIKT

PLUSY:

+ má to zvuk